Autor Wiadomość
Zynis
PostWysłany: Wto 20:07, 15 Maj 2007    Temat postu:

Tak. Może być.
Samael
PostWysłany: Wto 19:48, 15 Maj 2007    Temat postu:

Dobra, dobra... to się jeszcze da zmienić Wink

Tylko nie usłyszałem odpowiedzi na pytanie: Czy może być?
Zynis
PostWysłany: Wto 19:12, 15 Maj 2007    Temat postu:

W D&D jest wojownikiem który ze zwierzętami może gadać...
Samael
PostWysłany: Wto 19:11, 15 Maj 2007    Temat postu:

Cóż, wydawało mi się że spotkałem tą klasę jako specjalizacja sprytu. Ale możliwe xDD
Zynis
PostWysłany: Wto 18:37, 15 Maj 2007    Temat postu:

Bard, Łowca to raczej wojownik z umiejętnościmi magicznymi a nie Złodziej Razz
Samael
PostWysłany: Wto 18:35, 15 Maj 2007    Temat postu:

A więc zrobiłem to sam --:

Umiejętności fizyczne - najlepsze dla klas o specjalizacji walki. Im wyższe są te współczynniki tym lepszy jest wojownik.
Przykładowa klasa: Wojownik, Paladyn, Rycerz

Siła - wpływa na to, jak potężne i dobre zadaje postać obrażenia z broni białej, pięściami itd. Określa siłę mięśni, jaki ciężar może unosić postać, jak szybko będzie się męczyć.
Im wyższa siła tym postać jest bardziej umięśniona.

Wytrzymałość - określa odporność postaci na zmęczenie i ataki przeciwników, wpływa na początkowe zdrowie oraz jak szybko postać może przyzwyczajać się do zmiennych warunków, zmianie klimatu, ile może wytrzymać bez pokarmu itd.

Umiejętności intelektualne/magiczne - doskonałe dla klas o specjalizacji magii. Odgrywa też ważną rolę u postaci z wyższym intelektem, które wcale nie muszą być dobrymi magami.
Przykładowe klasy: Mag, Mędrzec, Kapłan

Inteligencja - określa sprawność umysłową każdej postaci, jak szeroki wachlarz wiedzy posiada oraz jej zdolność do kreatywnego myślenia. Wpływa też na to jak szybko nasza postać może przyswoić nowe informacje lub zaklęcia.

Siła Woli - określa opanowanie, upór, skupienie i wytrzymałość umysłową postaci. Te cechy potrzebne są do odpierania magicznych ataków i skutecznego rzucania zaklęć.

Umiejętności złodziejski - doskonałe dla postaci o specjalizacji sprytu. Bez tych umiejętności nie można być dobrym złodziejem czy skrytobójcą.
Przykładowe klasy: Złodziej, Łowca, Skrytobójca

Zwinność - wpływa na to, jak szybko i zwinnie może poruszać się postać, określa odporność na zmęczenie, zdolność unikania ciosów, poziom skradania się, akrobatyki itd.
Postać z wysoką zwinnością powinna być zgrabna i szczupła.

Spostrzegawczość - pokazuje jak twoja postać czujna jest w zmianach w otoczeniu, czy dostrzega szczegóły, pułapki, jak szybko reaguje. Wpływa na celność, zdolność widzenia z daleka itd.

Umiejętności społeczne - wszystkie klasy społeczne, zwykli cywile i robotnicy. Klasy nieokreślone. Umiejętności te przede wszystkim ubarwiają każdą postać.
Przykładowe klasy: Książe, Kowal, Kupiec

Charyzma - to parametr określający zdolności wpływania postaci na swojego rozmówcę, przekonywania ich do określonych, słusznych lub niesłusznych działań. Mając wysoką charyzmę możemy zdobywać cenne informację, szpiegować, odwracać innych na naszą stronę, łatwiej zdobywać nowe znajomości. Postacie z taką umiejętnością potrafią też opowiadać historie lub baśń którą wszyscy bardzo chętnie słuchają.

Osobowość - określa poziom kultury, czar osobisty, a w pewnym stopniu również atrakcyjność fizyczną naszej postaci. Tacy bohaterowie zwracają uwagę, uwodzą, łatwiej nawiązują kontakty z innymi, nie są „niewidzialni”. Postać o kiepskiej osobowości będzie olewana przez wszystkich, ignorowana, nie znajdzie posłuchu.

Może być?
Samael
PostWysłany: Nie 13:15, 13 Maj 2007    Temat postu:

A dziękuję xD
Po prostu potrzebuję jedną umiejętność o specjalizacji tzw społecznej. Na razie mamy Charyzmę.
W TES III jest chyba podział na 8 umiejętności. Mają tam Osobowość i Szczęście. Można oderżnąć, a charyzmę w Osobowość. Tylko czy szczęście jako takie będzie potrzebne xD?
Arai Ralza
PostWysłany: Nie 13:07, 13 Maj 2007    Temat postu:

dobrze pomyślane, przyznaję. Zwracam honor.
Samael
PostWysłany: Nie 13:05, 13 Maj 2007    Temat postu:

Tak. To chyba nie stanowi problemu?
8x20 równa się 160 punktów. Aby nie było postaci z max punktów na każdą umiejętność, odejmujemy 60 i mamy równe 100.
50 punktów ustala gracz
40 na rasę, w ten sposób na każdą umiejętność przypada równe 5, ale tym się pobawię przy opisach ras.
10 punktów za klasę. Jeśli klasa fizyczna to +5 na siłę i wytrzymałość, jeśli magiczna +5 na inteligencje i siłę woli itd.
Arai Ralza
PostWysłany: Nie 13:00, 13 Maj 2007    Temat postu:

Ale wtedy trzeba dać więcej punktów, bo będzie więcej umiejętności.
Samael
PostWysłany: Nie 12:59, 13 Maj 2007    Temat postu:

Rozkładać punkty możesz sobie tak jak było ustalane wcześniej.
Ja chce tylko aby było 8 umiejętności i mam problem z jedną Wink
Arai Ralza
PostWysłany: Nie 12:55, 13 Maj 2007    Temat postu:

Ja się powtórzę: nie rozumiem, dlaczego tak życie sobie utrudniać rozbudowanymi statystykami. Chyba, że wtedy zrobi się co innego: postać będzie musiała wybrać, powiedzmy, dwie, w których będzie dobra, a w reszcie przeciętna, np. dla Ralzy mogłabym wybrać zwinność i charyzmę, bez cyferek, etc. Hm?
Samael
PostWysłany: Nie 12:32, 13 Maj 2007    Temat postu:

Naprawdę mi pomagacie xDD. Siedzę teraz, opisuje gnomy na stronę A4 i zatrzymałem się na umiejętnościach.
Może Osobowość?
Samael
PostWysłany: Pią 19:05, 11 Maj 2007    Temat postu:

A więc? Ja nie znalazłem nic nowego oprócz szczęścia.
Wygląd? W sumie może być, ale nie oznaczałby czy jesteśmy piękni, ale naszą prezencje i właśnie oratorstwo. Czy ludzie zwracaliby na nas uwagę, liczyli się z nami.
Np. wolelibyśmy rozmawiać z człowiekiem niż z orkiem który ma wygląd na niskim poziomie.
Samael
PostWysłany: Śro 21:21, 09 Maj 2007    Temat postu:

Hm... Jeżeli nic innego nie przyjdzie nam do głowy to prawdopodobnie "wygląd".
Arai Ralza
PostWysłany: Śro 20:11, 09 Maj 2007    Temat postu:

no to może coś w stylu "wygląd" i "oratorstwo"?
Samael
PostWysłany: Śro 20:10, 09 Maj 2007    Temat postu:

Zależy mi na tym aby były dwie umiejętności na każdą specjalizację.
Arai Ralza
PostWysłany: Śro 20:08, 09 Maj 2007    Temat postu:

To nie można zostawić samej charyzmy? Zastanów się, to odpowiada za wszystko.
Samael
PostWysłany: Śro 19:37, 09 Maj 2007    Temat postu:

Charyzma już jest xD. To musi być właśnie taka umiejętność społeczna i potrzebna.
Arai Ralza
PostWysłany: Śro 19:25, 09 Maj 2007    Temat postu:

Zwykłą charyzmę?
Samael
PostWysłany: Śro 18:59, 09 Maj 2007    Temat postu:

Też przez ten czas mocno zastanawiałem się nad "Wpływami". Zwłaszcza że np. dziwka o klasie społecznej dostała by +5 wpływów? xD

Ale coś musimy mieć. Co? Szczęście? Wygląd?
Arai Ralza
PostWysłany: Nie 23:09, 06 Maj 2007    Temat postu:

Jedno "ale" - według mnie reputacja i takie w tym stylu (wpływy), nie powinny zależeć od statystyk, bo to może się bardzo szybko zmienić w trakcie gry, a też może być tak, że osoba z wpływami u jednych będzie miała przesrane u drugich, czy niemiarodajne, krótko mówiąc Wink
Samael
PostWysłany: Nie 22:34, 06 Maj 2007    Temat postu:

Aha, no tak. A ja piszę po wyglądzie xDD...
Specjalista D&D jestem xD.
Grontahr
PostWysłany: Nie 22:28, 06 Maj 2007    Temat postu:

Budowa to wytrzymałość Wink.
Samael
PostWysłany: Nie 22:22, 06 Maj 2007    Temat postu:

Siłe mamy
Zręczność to Zwinność
Budowa to miała być wygląd, ale nie chcieli, bo w sumie po co nam to?
Intelekt to specjalizacja w którą wchodzi inteligencja i siła woli
Roztropność jako takiej nie mamy, ale można ją wyciągnąć z innych umiejętności
Charyzme mamy

Jest dobrze Wink...
Zynis
PostWysłany: Nie 22:15, 06 Maj 2007    Temat postu:

To jest przynajmniej sprawdzone...
Samael
PostWysłany: Nie 22:14, 06 Maj 2007    Temat postu:

Zynis napisał:
A nie lepiej tak jak w D&D?
Siła
Zręczności
Budowa
Intelekt
Roztrpność
Charyzma


E tam, nie będziemy wszystkiego odgapiać, mamy to co mamy i jest dobrze Wink.
Samael
PostWysłany: Nie 22:11, 06 Maj 2007    Temat postu:

Taa xDDD
Trzeba jeszcze ponownie rozkładać punkty na umiejętności, ale tym zajmę się może sam.
A jeśli chodzi o klasy to np. klasa fizyczna dodaje +2 Siły, +2 Wytrzymałości.
Zynis
PostWysłany: Nie 22:08, 06 Maj 2007    Temat postu:

A nie lepiej tak jak w D&D?
Siła
Zręczności
Budowa
Intelekt
Roztrpność
Charyzma
Grontahr
PostWysłany: Nie 22:01, 06 Maj 2007    Temat postu:

No i jesteśmy świetni Wink .
Samael
PostWysłany: Nie 21:53, 06 Maj 2007    Temat postu:

A więc zostaniemy przy wpływach, chyba że ktoś będzie chciał się kłócić Wink
A tak mamy:

Umiejętności fizyczne - Siła, Wytrzymałość
wszystkie klasy o specjalizacji walki (np. Najemnik, Paladyn, Rycerz)

Umiejętności intelektualne/magiczne - Inteligencja, Siła Woli
wszystkie klasy o specjalizacji magii i inteligencji (np. Mag, Kapłan, Uczony)

Umiejętności złodziejski - Zwinność, Spostrzegawczość
wszystkie klasy o specjalizacji sprytu (np. Złodziej, Skrytobójca, Bard)

Umiejętności społeczne - Charyzma, Wpływy
wszystkie klasy o specjalizacji pozostałej ^^ (np. dziwka, żebrak, król i postać bez klasy bo gracz nie wiedział lub nie wiedział jaką klasę dać)

Smile
Grontahr
PostWysłany: Nie 21:46, 06 Maj 2007    Temat postu:

Może raczej Wpływy myślę że reputacje będzie miał każdy opisaną w opisie postaci.
Samael
PostWysłany: Nie 21:43, 06 Maj 2007    Temat postu:

Tutaj się zgodzę. Szybkość do Zwinności.
Wygląd ma chyba więcej wspólnego z charyzmą niż ta z reputacją. Bo wygląd można tez przedstawić jako Prezencja/Ogłada.

Zastanawiam się więc przy Charyzma, Wpływy, Reputacja (Sława).
Charyzmę chyba zostawię bo jest potrzebna, a resztę to nie wiem.

Wpływy czy reputacja?
Grontahr
PostWysłany: Nie 21:33, 06 Maj 2007    Temat postu:

Myślę że Zwinność można połączyć z Szybkością. Wygląd jest chyba nie potrzebny a Reputacje połączyć z Charyzmą.
Samael
PostWysłany: Nie 21:26, 06 Maj 2007    Temat postu:

To raczej nie stanowi problemu.

Umiejętności fizyczne - Siła, Wytrzymałość
wszystkie klasy o specjalizacji walki (np. Najemnik, Paladyn, Rycerz)

Umiejętności intelektualne/magiczne - Inteligencja, Siła Woli
wszystkie klasy o specjalizacji magii i inteligencji (np. Mag, Kapłan, Uczony)

Umiejętności złodziejski - Zwinność, Spostrzegawczość, Szybkość
wszystkie klasy o specjalizacji sprytu (np. Złodziej, Skrytobójca, Bard)

Umiejętności społeczne - Charyzma, Wpływy, Reputacja, Wygląd
wszystkie klasy o specjalizacji pozostałej ^^ (np. dziwka, żebrak, król i postać bez klasy bo gracz nie wiedział lub nie wiedział jaką klasę dać)

Chciałbym aby na jedną specjalizacje były 2 umiejętności, a więc z fizycznymi i intelektualnymi już raczej nic zrobić się nieda. Pozostaje złodziejskie i społeczne. Które z nich nie będą potrzebne?
Grontahr
PostWysłany: Nie 20:44, 06 Maj 2007    Temat postu:

Dla mnie to podzielenie jest dobre ale trzeba dobrać klasy do tych podziałów np.:

Fizyczna- Barbarzyńca, Wojownik, Paladyn itp.

Magiczne- Mag, Druid itp.

Złodziejskie- Tropiciel?, Łotrzyk, Łowca, Bard

Społeczne - Bard?, Paladyn?
Samael
PostWysłany: Nie 15:55, 06 Maj 2007    Temat postu:

Zastanawiam się czy nie dodac jeszcze trochę umiejętności, tak aby można było je podzielić na trzy albo cztery główne cechy (fizyczne, magiczne, złodziejskie i może społeczne?)

Najczęściej spotykane są: Siła, Zręczność (Zwinność), Wytrzymałość (Odporność), Żywotność, Szybkość, Inteligencja (Mądrość), Reputacja, Spostrzegawczość, Charyzma, Siła Woli (Opanowanie), Wpływy i Wygląd.

Z wymienionych najlepiej wybrać te które są najbardziej potrzebne.
Zynis
PostWysłany: Pon 22:51, 12 Mar 2007    Temat postu:

Czepiacie się. Ja w każdym razie wiem o co chodzi.
Grontahr
PostWysłany: Pon 22:48, 12 Mar 2007    Temat postu:

No powiedziałbym że nie zawsze.
Zynis
PostWysłany: Pon 22:47, 12 Mar 2007    Temat postu:

Uchm ... no tak. Mała rożnica. Ale i tak ten sam system.
Arai Ralza
PostWysłany: Pon 22:45, 12 Mar 2007    Temat postu:

RPG jest papierowe, a cRPG jest na komputerze, generalnie rzecz ujmując.
Zynis
PostWysłany: Pon 22:43, 12 Mar 2007    Temat postu:

Nie, ja się nie boje. Po Karolku, ani Lolku nic mnie nie przerazi. Tak myśle. Bejbe jest dopuszczalne, tylko tak nie publicznie ... rozumiesz o wizerunek trzeba dbać Smile


To wytumacz różnice *przypomina sobie dzisiajszy niemiec i spada pod ławke*


co komu nie mówić? że niby mi? ja wiem co to jest, swego czasu nawet grałem w L2
Grontahr
PostWysłany: Pon 22:43, 12 Mar 2007    Temat postu:

Nie mówcie już mu o czymś typu MMORPG Wink.
Arai Ralza
PostWysłany: Pon 22:40, 12 Mar 2007    Temat postu:

Karol, to było jednorazowe, nie musisz się bać Wink A różnica między RPG a cRPG jest dość znaczna Wink
Zynis
PostWysłany: Pon 22:33, 12 Mar 2007    Temat postu:

bejbe? ... tego jeszcze nie było, "kotka" już przechodziłem, ale tego w życiu ... albo nie jednak też przechodziłem/przechodze.

cRPG, RPG ... a co za różnica, mała Smile *nie mógł się powstrzymać.*
Samael
PostWysłany: Pon 21:42, 12 Mar 2007    Temat postu:

Już było ustalane że max na jedną umiejętność to 20 (mistrz).
Między cRPG, a RPG jest jakaś znacząca różnica Wink
Arai Ralza
PostWysłany: Pon 18:44, 12 Mar 2007    Temat postu:

To są cRPG, bejbe Smile Zresztą, NWN bazuje na D&D, więc trochę powinieneś się orientować Wink
Zynis
PostWysłany: Pon 18:41, 12 Mar 2007    Temat postu:

Nie. Komputerowe. Typu, Morrowin, NWN, Gothic, Diablo, Sacred.
Arai Ralza
PostWysłany: Pon 18:39, 12 Mar 2007    Temat postu:

Normalne? Papierowe?
Zynis
PostWysłany: Pon 18:37, 12 Mar 2007    Temat postu:

Dobra, ja się nie znam Smile
Ja jedynie w normalne RPG gram.
Nie miałem linczu za artykuł Smile

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group