Amerraind RPG

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Gnomy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Amerraind RPG Strona Główna -> Rasy i języki
Autor Wiadomość
Samael
Zły i Straszny Admin (ale Człowiek)



Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 1570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:11, 13 Maj 2007    Temat postu: Gnomy

Gnomy

„Był to niezwykły pokój, którego większość miejsca zajmowały ogromne półki, bogate w księgi o różnokolorowych oprawach, cenne kamienie, słoiki z tajemniczymi substancjami lub składnikami oraz wieloma innymi nieczęsto spotykanymi rzeczami, a nawet stworzeniami. W jednym jedynie kącie znajdowała się niewielka komoda, biurko z krzesłem oraz małe łóżko niczym dla ludzkiego dziecka.
Panowała tu cisza, którą przerywały od czasu do czasu niezrozumiałe i podniecone szepty skupionego na czytaniu tajemniczego osobnika. Zdawałoby się, że minęło parę długich godzin, a nawet dni gdy właśnie ta postać, odziana w niezwykłe czerwone szaty, gwałtownie wstała i szybkim, jak dla gnomiej rasy ruchem podbiegła do swojej komody, wyciągając z niej ubrania, pieniądze, plecak i inne rzeczy przyszykowane w sam raz na długo podróż…”


Wygląd Gnomy są jednymi z najmniejszych, spośród wszystkich stworzeń na Amerraind, ich wzrost może wynosić około 75 do 110cm. Są to dalecy kuzyni krasnoludów, jednak trudno te obydwie rasy ze sobą pomylić. Choć gnomy są podobni z wyglądu do swych krewniaków, różnią się od nich dość znacznie, przede wszystkim dbałością o swój wygląd zewnętrzny i wielką schludnością. Noszą się bardzo gustownie i elegancko. Większość gnomów płci męskiej, podobnie jak krasnoludy nosi brody, jednak są one stosunkowo krótkie i przystrzyżone z wielką dbałością. Poza tym gnomy posiadają drobniejszą budowę, inną posturę oraz mniejszy wzrost i siłę. Średnia waga każdego gnoma może wynosić 30kg.
Największą część spośród gnomów stanowią blondyni i bruneci, choć spotyka się także inne kolory włosów. Kolor skóry każdego gnoma jest jasny.
Rasa ta może żyć najwyżej około 120 do 150 lat

Charakter Gnomy są bardzo życzliwą, pokojową i serdeczną rasą. Rozważne i obdarzone analitycznym umysłem. Uwielbiają eksperymentować, i sporą część życia poświęcają badaniom, szczególnie z dziedziny alchemii. Uczą się wszystkiego z własnego doświadczenia, co niekoniecznie oznacza że zawsze mają rację. Są też zaciętymi odkrywcami, wtykają nos w nie swoje sprawy, czy nawet zakradają się do niebezpiecznych miejsc po to tylko aby je zobaczyć. Obdarzone są one wielką ciekawością świata, która graniczy w pewnych momentach ze wścibstwem czy szaleństwem.
Gnomy są też mściwe. Jeżeli ktoś wyrządzi im krzywdę to zemszczą się, a najczęściej zemsta będzie bardzo złośliwa i prowadzić będzie zwykle do ośmieszenia winowajcy.
W skrócie – małe wzrostem, wielkie duchem.

Umiejętności Każdy gnom jest doskonałym alchemikiem i wynalazcą. Z takimi też umiejętnościami jest zazwyczaj związana jego klasa. Często spotyka się również gnomów czarodziejów, zwykle specjalizujących się w szkole iluzji.
Rasa ta nie wykazuje się, ani jako wojownicy, ani jako złodzieje czy mordercy. Można jednak spotkać bardzo dużo gnomów handlarzy.
Spośród wszystkich specjalizacji to właśnie umiejętności intelektualne i magiczne służą gnomą, w przeciwieństwie do tak często wspominanych już krasnoludów.

Miejsce występowania Gnomy są rzadko spotykaną rasą, a do tego ich liczba każdego roku maleje. Ich miejsce zamieszkania zwykle jest u boku krasnoludów w górach Brearskich, gdzie można znaleźć słynne gnomowe miasto Konnod, znajdujące się pod góra o tej samej nazwie.
W mieście tym z początku dominowała krasnoludka architektura, gdyż wszystko było wybudowane i wyciosane przez ich dalekich kuzynów. Jednak gnomy szanujące sobie przede wszystkim wygodę zamieniły miasto w niezwykle piękne, magiczne i chaotyczne miejsce pasujące do ich odkrywczego charakteru. Wyrosły tam na surowym kamieniu zaczarowane i olbrzymie grzyby, drzewa oraz inne rośliny z niezwykłymi kolorowymi i wielkimi kwiatami.
Gnomy można również spotkać w małych laskach na skraju samych gór, gdzie wybudowały nieliczne wioski, oraz w ludzkich miastach do których przesiedlili się w ostatnich wiekach.

Historia Na razie brak (wiadomo jak na razie że gnomy zostały skądś wybite, albo lepiej, same się wyniosły do krasnoludzkiego miasta. Powód? Jeszcze nie wiem…)

Religia Gnomy nigdy niebyły szczególnie religijną rasą, a przynajmniej nigdy nie wyjawiali swojej wiary. Żadna z świątyń na Amerraind nie doczekała się jeszcze gnomiego kapłana.
Niektórzy jednak sądzą że ta maleńka rasa wyznaje jedynie boga Ermaesa, który bardziej pasuje do ich charakteru, niż krasnoludki bóg Hlavir. Przypuszcza się też, że w stworzenie rasy taką jaką są gnomy przyczynili się obydwaj bogowie.

Stosunki wobec innych ras Gnomy starają się żyć w zgodzie ze wszystkimi i nawet, jeśli stosunków z daną nacją nie można nazwać przyjacielskimi, nigdy nie wykraczają one neutralność. Tak przynajmniej wygląda to od strony samych gnomów. Możemy więc wnioskować że jest to rasa nie rwąca się do walk, wojen oraz innych konfliktów i tak też właśnie jest. Najlepsze stosunki utrzymują gnomy ze swymi krewniakami krasnoludami.

Imiona Gnomie imiona najczęściej zakończone są końcówką -or, -ig, -an, -en, -on itd. Są często krótkie i parosylabowe. Przypominają bardzo imiona krasnoludów, choć w przeciwieństwie od nich są bardziej miękkie.
Przykłady: Bauck, Gadan, Gbode, Fiblen, Seldig.

Języki W ostatnich latach gnomy nauczyły się wspólnego, dawniej jednak używali trochę podobnego co do języka ich krewnych krasnoludów.

Punkty do umiejętności
Siła 0
Wytrzymałość 5
Zwinność 5
Spostrzegawczość 0
Inteligencja 10
Siła Woli 10
Charyzma 5
Osobowość 5

„…w słynnej karczmie "Pod Czerwonym Powojem", było niezwykle spokojnie jak o tej porze dnia. Jednakże nie oznaczało to też braku tłumów. Goście byli niezwykli, w oddali zauważyć się dało zielonoskórego orka, gdzie indziej z kolei siedziała samotna i zamyślona drowka, a zaraz obok niepewnie na nią spoglądający półelf. Nikt jednak nie zauważył przyodzianego w czerwone szaty gnoma, zmęczonego daleką podróżną z samych gór Breaskich. Może powodem był niewielki wzrost tegoż osobnika...
Nieważne - pomyślał, w końcu przybył tu tylko dla jednego celu…”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Amerraind RPG Strona Główna -> Rasy i języki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin